beautyfashiongirls

Beauty, fashion & lifestyle

Review essence colour arts eye base

Leave a comment

851725db_o
Ik had me nooit echt verdiept in een oogschaduw basis, totdat ik er wat meer over las. Je oogschaduw blijft langer zitten en de kleur vervaagt minder. Dit was precies wat ik nodig had, ik draag regelmatig oogschaduw, en ik had er inderdaad ook last van dat mijn oogschaduw ‘s avonds bijna niet meer te zien was. Ik las veel over de essence I love stage eye base, maar deze is (volgens mij) niet meer verkrijgbaar bij kruidvat. Toen zag de de colour arts eye base, compleet anders dan de i love stage eye base, want deze is speciaal voor de toepassing van pigmenten, maar toch besloot ik hem te proberen als oogschaduw basis.

IMG_0621

Wat me als eerste opviel was dat deze eye base in een tube(tje) zit, bij lipgloss is dit best handig maar voor een eye base vind ik het een aparte keuze om het in een tube te doen.  Ook komt er veel meer uit dan je nodig hebt, dus de verpakking is wel een minpuntje.

Deze eye base is eigenlijk niet bedoeld om gewoon als oogschaduw basis onder je oogschaduw te dragen, maar het kan wel gewoon. De bedoeling van deze oogscaduw basis is namelijk dat je het moet mengen met pigment (los poeder) om zo zelf een creamy long-lasting oogschaduw te creëren. Klik hier als je wat meer wilt lezen over het mengen en aanbrengen van de pigmenten in combinatie met de eye base.

Zelf gebruik ik het als oogschaduw basis, want het werkt prima. Mijn oogschaduw blijft de hele dag zitten, het vervaagt misschien wel een beetje maar vergeleken met toen ik geen eye base gebruikte is het een hele verbetering. Omdat het niet bedoeld is als echte oogschaduw basis zijn er wel een paar minpuntjes wanneer ik het gebruik als oogschaduw basis. Ten eerste is het niet handig dat het in een tube zit omdat dan lastig is om het aan te brengen op je oogleden. Ook is deze eye base echt ontzettend plakkerig, als je hem uitsmeert over je oogleden voel je hem ook helemaal aan je oogleden plakken, maar als het opgedroogd is heb ik hier gelukkig geen last meer van. Verder is het prima in gebruik als oogschaduw basis.

Deze eye base van essence koop je voor €1,89 bij kruidvat. 

Author: beautyfashiongirls

Twee bloggende meiden met een passie voor beauty en fashion.

Leave a Reply

